Isnin, 11 Oktober 2010

PESANAN UNTUK ANAKKU ARISSA HANANIA


Buat anakku Arissa ingatlah pesan papa ni.

1. Berimanlah kepada Allah s.w.t
2. Jangan tinggal solat
3. Jadilah anak yang soleh
4. Jadilah manusia yang berjaya di dunia dan akhirat
5. Sayangilah mama seadanya.
6. Jangan derhaka pada mama
7. Dengar kata - kata mama
8. Jagalah mama bila dia dah tua.
9. Selalu call mama
10. Jaga nama baik keluarga
11. Jangan bergaduh adik-beradik
12. Yakin pada diri sendiri

Semasa papa tulis entry ni Arissa baru 26 hari di dunia ini. Arissa akan menempuh pelbagai cabaran di dunia ini maka papa nak Arissa dengar kata-kata papa ni. Arissa tak tau betapa seksanya mama melahirkan Arissa yang mana papa ade disebelah mama. Baru papa sedar betapa seksanya ibu melahirkan anak sehingga papa menitiskan air mata. Tetapi air mata papa tu tak sama dengan pengorbanan mama hendak melahirkan Arissa. Malam - malam mama tak tidur untuk menyusukan Arissa. Sayangilah mama seperti Arissa menyayangi diri Arissa sendiri. Apa yang papa nak Arissa tau mama dan papa amat menyayangi Arissa.

6 ulasan:

yana berkata...

huhu.. terharu aku..

emy a.k.a ibu arissa berkata...

hm sangat bermakna...

Salam Kenal...

MOHD KHAIRUL REZWAN NASIR berkata...

salam emy.salam perkenalan.

putraZ berkata...

pergh! aku tersentuh dgn entry ni.. nasihat bapak kpd anaknyer :) selamat menjadi papa yg penyayang kerol :D

MOHD KHAIRUL REZWAN NASIR berkata...

hehe.tq paan.harap ko jd bapak cepat.

Tanpa Nama berkata...

cayang anak mama...cayang papa jugak...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails